Kleuteronderwijs
Als een kind op school komt, is bijna alles nieuw. Het moet nieuwe mensen leren kennen en wennen aan een nieuwe omgeving.
Het allerbelangrijkste is dat een kind zich veilig voelt.
Sociale redzaamheid en zelfvertrouwen zijn belangrijke voorwaarden voor zelfstandigheid. We geven de kinderen ruimte om initiatief te nemen en oplossingen voor probleempjes te zoeken, dat geeft zelfvertrouwen. Daarom besteden we veel aandacht aan het wennen in de groep en het leren van de regels en routines. Onze kleuters krijgen tijd om samen te leren spelen, te ontdekken en te leren samenwerken. Veel activiteiten in groep 1 en 2 worden bijna altijd met andere kinderen gedaan, in de hoeken, bij de werkjes, maar ook spelactiviteiten in de gymzaal of bij het buitenspelen.Vanaf het moment dat uw kind op school komt, volgen wij zijn of haar ontwikkeling nauwkeurig. In de kleutergroep doen we dit door middel van observaties, tijdens spel, werken met ontwikkelingsmaterialen en kringactiviteiten en ons volgsysteem Kleuter in Beeld. Op basis van deze observaties wordt er extra ondersteuning geboden als dat nodig is. Ook kan het zijn dat een leerling meer kan, dan bieden we extra uitdaging aan. De ontwikkeling van de leerlingen wordt vastgelegd en wordt besproken met ouders tijdens de zgn. driehoekgesprekken.